ビープラッツ株式会社(本社:東京都千代田区、代表取締役社長:藤田健治、以下「ビープラッツ」)は、Freshdesk, Inc.(本社:米国カリフォルニア州サンフランシスコ、CEO:Girish Mathrubootham、以下「Freshdesk」)の日本市場への進出にあたり、同社との提携をいたしました。
Freshdeskにはこれまで、著名な投資会社より4,400万米国ドル(約53億円)の投資がなされており、この4年間で飛躍的な成長を遂げています。また、同名ソフトウェアであるFreshdeskは、カスタマーサポート用ソフトウェアとしてすでに世界的に代表的な位置付けにあります。
「Freshdeskは直感的なインタフェースと豊富な機能を有するカスタマーサポート用ソフトウェアであり、各企業にとって有力な選択肢になり得るのではないでしょうか。同時に、シンプルさを損なわずに商品を改善してゆこうとする企業姿勢にも共感しており、また、グローバルの市場ではすでに多くの顧客がFreshdeskを通じてカスタマーサポートを行っている実績にも注目しております。」 ビープラッツ株式会社 取締役 宮崎琢磨
「日本市場は、我々にとってアジア太平洋地域のなかでもとりわけ重視しています。このたび、ビープラッツとの提携を通じて日本市場にFreshdeskを導入し、顧客満足度を高めてゆけることを大変喜ばしく思っております」 Krish Ramachandran, Channel Alliances Manager, Freshdesk
Freshdeskは米国カリフォルニア州サンフランシスコに本社を持ち、印国チェンナイに開発センターを有しています。Freshdeskは日本語のほか、英語・ロシア語・フランス語・スペイン語・中国語といった25の言語に翻訳されており、これまでに獲得した顧客は3M、Cisco、Hugo Boss、QuizUpなど、33,000社以上にのぼります。また、2014年初めに行われた直近の投資ラウンドにおいて新たにGoogle Capitalと、既存株主であるAccel PartnersならびにTiger Globalから3,100万ドル(約37億円)の投資を獲得したことでも話題に上りました。
Freshdeskは、フリーミアム(基本プランを無料とし、より高度なプラン有償とする)によって提供されます。
製品について詳しくはhttp://freshdesk.jp/ または http://www.saasplats.com/service/ をご参照ください。
【Freshdeskのソフトウェアについて】
Freshdeskは、カスタマーサポートを円滑に行うためのクラウドベースの企業向けソフトウェアです。電子メールや電話だけでなく、ウェブサイトや掲示板、各種ソーシャルメディアを統合的に、かつシンプルで直感的なインタフェースで扱うことができ、顧客との接点を多面的に持つことができます。フリーミアム(基本プランを無料とし、より高度なプラン有償とする)モデルによって提供されるため、企業規模、またサポート規模に応じて柔軟に拡張が可能であり、小規模の事業者から世界的な大企業に至るまで、広く活用されています。
詳しくはhttp://www.freshdesk.jp/ 、 http://blog.freshdesk.com/ または Twitter: @freshdesk をご参照ください。
【ビープラッツ株式会社について】
ビープラッツ株式会社(英称:Bplats,Inc.)は、クラウド・SaaSの流通サービス事業と月額課金、従量課金、継続課金サービスなど、サブスクリプションコマースにおける総合ソリューション事業を行っております。
会社概要
1)会社名 : ビープラッツ株式会社 (Bplats, Inc.)
〒101-0047 東京都千代田区内神田3-2-8 いちご内神田ビル4F
Tel: 03-3526-8111(代表) Fax: 03-3526-8116
2)設立 : 2006年11月
3)代表 : 代表取締役社長 藤田健治
4)資本金 : 3億230万円(資本準備金1億7230万円)
5)URL : https://bplats.co.jp
※文中記載の社名および製品名は各社の商標または登録商標です。
以下、Freshdesk, Inc.によって共同発表される英語原文となります。
LOCATION, MONTH XX, 2014 – Freshdesk, a leading provider of customer support software, today announced that it has partnered with Japan’s leading SaaS consultancy Bplats to distribute its products in the region. Backed by $44 million investment from world class investors and having grown tremendously in the last four years, Freshdesk is looking to strengthen its reach through strategic channel partnerships worldwide.
“Freshdesk is a great choice for anyone looking for an intuitive, feature-rich customer support software. We really like is the simplicity of the tool and the company’s strong focus on product innovation. Globally, customers love Freshdesk because it helps them communicate and support customers proactively across multiple channels.”, said Tack Miyazaki, Chief Strategy Officer, Bplats.
“Japan is a very important market for us in the Asia-Pacific region. We are excited to partner with Bplats to bring Freshdesk to businesses in Japan to help them make their customers happy”, says Krish Ramachandran, Channel Alliances Manager, Freshdesk.
Freshdesk is headquartered in San Francisco, California and has a development center in Chennai, India. In four years, Freshdesk has become the choice of customer support software for over 33,000 customers, including 3M, Cisco, Hugo Boss, QuizUp and more. Along with Japanese, Freshdesk is available in 25 other languages including English, Chinese, Spanish, French and Russian. It is worth noting that Freshdesk received $31 million in Series-D funding from Google Capital and existing investors Accel Partners and Tiger Global earlier this year.
Freshdesk has a freemium plan for three agents. Visit http://freshdesk.jp/ or signup through Bplats SaaS marketplace: http://www.saasplats.com/service/
About Freshdesk:
Freshdesk is a cloud-based help desk software that allows organizations to support their customers through emails, phone calls, websites, forums and social media channels. With powerful features, an easy to use interface and a freemium pricing model that makes it essentially a free support software for small businesses, Freshdesk is widely used by companies ranging from startups to enterprises. For more information, please visit http://www.freshdesk.jp, http://blog.freshdesk.com or on Twitter: @freshdesk
About Bplats:
Bplats, Inc is an enterprising privately held Japanese company that is pushing Cloud/SaaS uptake across Japan, as being both a cloud enabler and cloud service brokerage. Bplats also supports SaaS/Cloud companies entering into Japan market.
For more information , please visit http://